Didaktik og undervisningsdifferentiering Husk at tænke didaktik ind over undervisningen... F.eks. den didaktiske trekant. Vi skal hele tiden stille hv-spørgsmål Hvad, hvordan, hvem, hvorfor Henrik lægger en design-skabelon ud, som vi kan bruge og rette til... Læringsplan for et forløb/kursus åååh, hvor ligger hans pp... Lærerrollen: - r ekruttering til emnet - lærerens opmuntringer til overhovedet at kunne se noget i opgaven og gå i gang med den, - reducering af frihedsgrader er givet med lærerens tilbud om overblik og rammer - retningsfastholdelse - markering af kritiske træk - læreren fremhæver de vigtigste vanskeligheder i en opgave - frustrationskontrol er lærerens psykologiske og medvidende støtte om 'at vi står sammen om det her' - demonstration er lærerens præsentation af fremgangsmåder og løsningsmuligheder. Amerikanerne rekruttere folk ift hvad de kan - i Europa mener vi at vi kan lære folk alt Praxis-online - 'moodle'-platform (open so
Tanker og refleksion omkring undervisningsdifferentiering Hvilke erfaringer har du allerede? Differentierer i dagligdagen ift. hvem jeg først går ned og hjælper- jeg Ved hvem jeg skal være opmærksom på. Derudover laver jeg den klassiske omkring hvem jeg giver svaret, og hvem jeg beder om selv at finde ud af det.... - hjælp til selvhjælp... - Endelig har jeg tidligere arbejdet med en rød,gul,grøn opgave, - hvor der kom flere og flere hjælpespørgsmål, og mere faste rammer på grøn opgave. Har du hørt om andre der bruger det? Hvad ville være godt i din undervisning og hvordan vil du gøre det? Jeg kunne godt tænke mig at være bedre til at have forskellige 'grader' af opgaver, - Hvordan mener du teorien passer på dine egne erfaringer? Hvordan kan jeg differentiere i en screen-omatic... Hov, - vi taler om tabet i talent-spor.... svært at sælge talent-forløbet..... - Generelt taler vi om at der er en del differentiering - også i dialog.... Handleorienterede råd 1
Sådan Aggi- du er for god!!!!!!
SvarSlet